Internet sa postupne zapĺňa rôznymi informáciami, publikáciami či blogmi o tom, čo to vlastne ten content marketing je. My sme sa rozhodli vám tento fenomén približovať trocha inak: na základe našich skúseností a zozbieraných informácií. Ako teda urobiť kvalitnú content marketing kampaň?

 

To, že si zákazníci/čitatelia už dokázali vybudovať svoj vlastný (a stále viac nepriestrelný) obranný mechanizmus – tzv. reklamnú slepotu, tu rozoberať nebudeme. Stačí, ak sa sami zamyslíte, ako na vás pôsobí klasická reklama….

Bez témy obsah nevytvoríte.

Pripraviť obsah tak, aby zaujal či prinútil čitateľa sa zamyslieť, a v tom najlepšom prípade aj ďalej šíriť, nie je vôbec jednoduché. Základným kameňom úspechu je tvoriť obsah na problematiku, ktorá je aktuálna, relevantná a vyhľadávaná (ako hovoríme my: „catchy“). A keď už samotnú tému poznáme, ako ju naučiť plávať v obsahovom mori?

Pozrime sa na tri najdôležitejšie piliere content marketingovej kampane:

1. OBSAH

Ohodnotiť kvalitu obsahu vôbec nie je jednoduché. Existujú rôzne parametre, ako ohodnotiť kvalitu článku a riadime sa nimi aj my: rozsah, podrobnosť, presnosť, aktuálnosť a forma.

Rozsah – nechceme čitateľa unudiť, nie sme v škole.  Cieľom je, aby si obsah prečítal celý a priniesol pridanú hodnotu. Univerzálne platný a vhodný rozsah neexistuje – snažte sa však neprekročiť dve normostrany.

Podrobnosť témy – ako podrobne danú tematiku rozobrať? Vždy sa zamyslite nad tým, kto je váš čitateľ a koľko si z vášho obsahu dokáže zobrať bez toho, aby sa musel prelúskavať cez tisícstranový lexikón

Presnosť – Diabol sa skrýva v detailoch. Neváhajte spolupracovať s uznávanými odborníkmi a profesionálmi(tzv. Key Opinion Leaders).

Aktuálnosť – obsah musí byť aktuálny, neznamená to však, že sa nemôžeme pozrieť do minulosti. Je potrebné však vždy myslieť na pridanú hodnotu, ktorú čitateľom naservírujete.

Forma – čo si budeme nahovárať, lepšie raz vidieť, ako stokrát počuť J. Nezabúdame tiež na gramatickú stránku a správne zvolený distribučný kanál – nesprávne umiestnený a graficky spracovaný obsah ako keby ani neexistoval.

2. ATRAKTIVITA

Čo-to sme načrtli už vyššie. Lákavosť obsahu je naozaj tvrdý oriešok. Sto ľudí, sto chutí. Možno však zopár kritérií, ktoré musí content marketing kampaň obsahovať, sú pre nás dôležité a všímame si ich:

  • Problém vs. prínos riešenia
  • Špecifickosť = originalita
  • Vizuálna stránka = „Obal“ predáva – to, čo vidí čitateľ ako prvé, je dizajn (nikdy ho nezanedbávajte!!!)

3. DISTRIBÚCIA

Je to relatívne jednoduché. Môžete mať ten najkvalitnejší a najkrajší obsah, ale ak ho nedokážete „naservírovať“ tým správnym čitateľom, vaša stratégia sa rozsype ako domček z karát.

Pri distribúcii platí: kvalitný obsah je ako luxusný automobil, ale ak máte prázdnu nádrž, ostanete stáť garáži.

 

Autor: Veronika Vighová
CONTENT AND PRODUCTION MANAGER
Mediaplanet
veronika.vighova@mediaplanet.com
 
 

 

Niečo málo o nás: V Mediaplanet sa špecializujeme na tvorbu tematicky zameraných content-marketingových kampaní, ktoré publikujeme prostredníctvom rôznych multimediálnych kanálov (print & online).  Pripravujeme inšpiratívny a edukačný obsah. Prispôsobujeme ho, tak, aby bezprostredne motivoval ku zmene. Vďaka našej jedinečnej schopnosti spájať správnych lídrov so správnymi čitateľmi cez vhodné komunikačné kanály sme v oblasti content marketingu globálnym lídrom. Dobrá content marketing kampaň si vyžaduje aj skúsených content marketing špecialistov.  Záujem meníme na činy. Viac nájdete na www.mediaplanet.com