V súčasnej dobe existuje už viac ako 2 milióny užívateľov Facebooku na Slovensku, čo je príliš veľké číslo na to, aby sme ho ignorovali. Pre mnoho ľudí jediné spojenie s ich webovou stránkou je odkaz „nájdete nás na Facebook-u“ niekde na domovskej stránke a to je pre marketing na facebooku málo. 

Úsilie, ktoré vložíte na obhospodarovanie facebookovej stánky je často na úkor zveľaďovania svojej webovej stránky, nehovoriac o skutočnom biznise. V skutočnosti môžete nadobudnúť pocit, že máte vlastne 2 stránky, o ktoré sa treba starať. Dobrá správa je, že webová stránka a facebook sa dajú pomerne jednoducho integrovať do jednej stránky.

Existujú 3 spôsoby ako môžete zviditeľniť svoje podnikanie na Facebook-u:

  • Facebook profil – je v podstate stánka jednotlivého užívateľa a na Facebook-u to znamená skutočnú osobu, nie spoločnosť. Veľa ľudí začína s ich Facebook-ovým marketingom práve pomocou profilu, hlavne ak sú silno prepojení a identifikovateľní s ich podnikaním. Avšak niekto si radšej drží podnikanie a osobný život oddelený. Tento spôsob prezentácie svojho podnikania je v skutočnosti v rozpore s Facebook používateľskými podmienkami a tak biznisové aktivity by nemali byť príliš viditeľné, inak riskujete zablokovanie.
  • Facebook-ové skupiny – každý užívateľ môže založiť skupinu na tejto sociálnej siete a niektoré organizácie zviditeľňujú svoju prítomnosť práve ako skupina, väčšinou práve preto, lebo nepochopili rozdiel medzi skupinou a „page“. Avšak, toto nie je niečo čo podporuje Facebook a ak naozaj nehľadáte uzavreté, moderané skupinované diskusie (max 5000 členov), mali by ste sa vyhýbať skupinám.
  • Facebook page – tiež nazývaná Fan Page – toto je miesto, kde je priestor pre firmy a kde môžete nájsť najviac biznisovo-orientovaných nástrojov. Jednou z najväčších výhod je, že na rozdiel od skupiny a profilov, ktoré sú väčšinou vidieť len pozvanými používateľmi  a priateľmi na serveri Facebook-u, Fan Page sú verejnom webe, takže ich môže vidieť ktokoľvek. To zahŕňa vyhľadaváče. Facebook ako jeden zo svetových najväčších webových stránok, jeho stránky sú radené vo vyhľadávačoch dobre, čo vám dáva ďalšiu šancu ako byť nájdený v Google výsledkoch vyhľadávania.

Keď používateľ klikne na Facebook tlačidlo Like na Facebook Page , užívateľ sa pripojí, a tým sa zvýši počet “fanúšikov” na stránke. Tým sa tiež uverejní informácia na užívateľovom profile, že sa mu páči vaša stránka a každá nová aktualizácia na vašej Fan Page sa zobrazí ako news feed u každého fanúšika. Teda fanúšikovia nemusia chodiť na vašu stránku získať čerstvé informácie, zobrazia sa im automaticky. Pomocou tzv. social plugin ako napríklad Like Box (ide o okno s Facebook aktivitami na vašej webovej stránke) – návštevníci sa môžu s vami spojiť na Facebook-u priamo cez vašu webovú stránku a nemusia vás vyhľadávať.

Rovnako ako vaši návštevníci „laikujú“ vašu Facebook Page, taktiež môžu „laikovať“ vašu webovú stránku. Môžete pridať Facebook Like tlačítko na stránku. Keď používateľ klikne na Like tlačítko, uverejní sa link na ich profile, ktorý vidia všetci jeho priatelia na Facebook-u. Facebook nazýva tieto nájstroje social plugins a ak chcete vedieť viac, môžete ich nájsť tu: https://developers.facebook.com/docs/plugins/