Content marketing je spôsob ako sa stať na internete dominantným hráčom vo svojej brandži a upriamiť pozornosť a svoje produkty a služby. To následne umožňuje, aby zákazníci porozumeli vašim produktom, prijali ich a získali pocit, že rozumiete nie len svojim produktom ale aj im.

Je to o zákazníckom pohľade na vec.  Ak si môžem dovoliť odvážne prirovnanie, tak reklamná kampaň (napr. TV) je trojtýždňový románik, ktorý z hláv spotrebiteľov vyprchá oveľa rýchlejšie, ako trvala jeho príprava. Content marketing vám naopak umožní vytvárať si so zákazníkmi autentický dlhodobý vzťah, kde informácie neprúdia iba jedným smerom od vás k nim, ale aj naopak. Zákazníci majú šancu vyjadriť svoj názor alebo inšpirovať vás k tomu, ako svoj biznis urobiť ešte atraktívnejším.

 

Čo potrebujete, ak chcete začať robiť content marketing

K tomu, aby ste dokázali naplno využiť prostredie internetu (ale i mimo neho) pre zaujatie a získavanie nových zákazníkov nepotrebujete tučný rozpočet. Oveľa dôležitejší je prístup a odhodlanie venovať sa rozvoju svojho biznisu pravidelne.

Čo potrebujete:

Dnešné moderné technické komunikačné nástroje aktívnu komunikáciu umožňujú a je to v podstate takmer zadarmo. Zatiaľ čo televíznej stanici alebo tlačeným magazínom musíte za zverejnenie informácií o vašich produktoch platiť, na svojej web stránke (alebo Facebook stránke) môžete zverejniť všetko, čo považujete za dôležité a v základnej forme zadarmo. Čím viac kvalitného obsahu umiestnite na svoj web, tým viac záujemcov ho navštívi.  Dôležité je len to, aby váš obsah ľudia našli a aby ich zaujal.

Na začiatku sa zídu skúsenosti

Dajú sa uviezť stovky príkladov zo zahraničia, kedy si firmy osvojili obsahový marketing do tej miery, že dokážu realizovať všetky aktivity vo vlastnej réžii. U nás je content marketing v plienkach (tým myslím i okolité krajiny) a či už si zvolíte cestu viac samostatnú, alebo prenecháte väčšiu časť činností na špecialistov, na začiatok budete potrebovať získať know-how a využiť ich skúsenosti

Content marketingová agentúra

vám dokáže pomôcť

  • nie len pri technických záležitostiach, ako je tvorba web stránky či vytvorení profilov na sociálnych sieťach,
  • ale najmä s tým, ako tvoriť obsah pre web.

Nezľaknite sa, že budete musieť denne písať slohové práce. Veľkú časť obsahu má väčšina firiem už k dispozícii napr. vo forme svojich propagačných materiálov, treba ho len upraviť. Ďalej to môžu byť návody, odporúčania pre používanie výrobkov, ďalej ich vlastnosti a rôzne účely použitia a pod.. Využiť môžete nie len text, ale aj video, obrázky, dokumenty na stiahnutie a pod. To sú všetko veci, ktoré ľudia vyhľadávajú, aby si vedeli poradiť v rôznych situáciách alebo sa správne rozhodnúť.

Vďaka vyspelým analytickým nástrojom internetu i vlastným skúsenostiam zo Slovenského trhu vám dokážem povedať, aké veľkú skupinu ľudí dokáže content marketingová stratégia priviesť na váš web alebo do vášho obchodu. V závislosti od zamerania vašich služieb a produktov sa jedná o niekoľko stoviek ale väčšinou niekoľko tisícok návštevníkov a záujemcov mesačne. Populárne témy ako napr. automobily aj niekoľko desiatok tisíc. Takto sa z webov, na ktoré kedysi zablúdilo pár desiatok ľudí mesačne stanú portály poskytujúce informačný servis a obchodné služby rozsiahlemu publiku, ktoré na stránku prichádza rôznymi kanálmi, ale predovšetkým cez Google a sociálne siete.

Denne prebehne cez vyhľadávače milióny hľadaní kľúčových slov, videí, obrázkov a pod. Ďalšie masy ľudí denne navštevujú svoje stránky a profily na sociálnych sieťach. Toto sa deje bez toho, či sa vám to páči alebo nie, či týmto procesom rozumiete alebo vám nič nehovoria. Či už ste alebo nie ste fanúšikom Facebooku alebo internetu ako takého, táto tendencia hľadať informácie, zdieľať skúsenosti či zážitky na internete je tu a bude sa už iba prehlbovať.

Ak všetko správne nastavíte, bude to fungovať a váš biznis sa bude rásť, ľudia sa dostanú k vašim produktom a infnormáciám o nich, umožnia im zastaviť sa a stráviť u vás nejaký čas. Ak máte čo ponúknuť, neodídu na prázdno.

Čítajte pokračovanie príbeh vzniku content marketingu:

Content marketing priniesli internetové prehliadače (1/3)

Content marketing je predovšetkým marketingová stratégia (2/3)

Content marketing: môžete začať ihneď (3/3)

 

Eduard Radimák
CEO
CONTENT MARKETING HUB