Aby vám vaši zákazníci porozumeli, musíte hovoriť ich jazykom a myslieť ako myslia oni. Ako sa vraví: hovoriť jazykom ich kmeňa. Reklama na internete cez Google AdWords vám môže pomôcť zistiť, čo vaši potenciálny zákazníci na internete hľadajú a cez ktoré kľúčové slová môžu prísť na vašu web stránku

Je to presne ako v reálnom živote, keby ste sa rozhodli presťahovať do nejakej inej krajiny, ak nepoznáte jazyk, bude vám trvať niekoľkonásobne dlhšie, kým tam niečo dosiahnete. V našom prípade je touto krajinou internet a všetko, čo sa na ňom nachádza, povedzme minimálne vo vašom domácom jazyku. Na internete doslova žijú milióny ľudí. Niektorí pravidelne a intenzívne, iní iba prechádzajú voľným krokom.

Reklama na internete dnes už nie sú bannery, ale obsah

Vy, vaša firma, vaše produkty, vaša web stránka je jednou z miliónov na internete. Napriek tomu je šanca, že sa ľudia k vám a vašim produktom cez vašu stránku dostanú, ak:

  • bude vaša web stránka, služby a produkty ktoré tvoria jej obsah (a váš biznis) popísaná slovami, ktoré ľudia na internete vyhľadávajú – kľúčové slová (ako zistiť, ktoré to sú sa dozviete nižšie)
  •  ak pri programovaní vašej web stránky a pri tvorbe jej obsahu dodržíte pravidlá, ktoré sa všeobecne nazývajú SEO (Search Engine Optimalization)
  • využijete aj ďalšie aktivity (okrem vyhľadávača Google), ktoré privedú ľudí k obsahu vašej stránky. Sú to napríklad:
    • stránky na sociálnych sieťach ako Facebook, Google+ a pod.
    •  rozosielanie noviniek – newsletter, ktoré si môžu ľudia ďalej posielať
    • porovnávače cien ako Heureka.sk, Hey.sk a pod.
    •  rôzne blogy a fóra, ktoré sledujú vaši zákazníci
    • môžete využiť i platené formy získania publika, ktoré ponúka Google (AdWords) alebo Facebook. Ich cena vás určite nezruinuje, len si treba dobre premyslieť čo a ako promovať.

Ktoré kľúčové slová vám prinesú zákazníkov?

Ak ste si nie istí, ktoré sú tie kľúčové slová, ktoré by mohli priviesť zástupy zákazníkov z internetu k vášmu biznisu, môžete si veľmi dobre pomôcť nástrojmi, ktoré ponúka samotný Google. Na to, aby ste sa mohli pohrať s rôznymi kombináciami slov, ktoré sa spájajú s vašimi produktmi, potrebujete mať najprv zriadený google účet. Ak používate Gmail, tak ho už máte. Ak nie, veľmi jednoducho ho vytvoríte tu: https://accounts.google.com/SignUp

Nástroj, ktorý vám umožní otestovať kľúčové slová sa volá Google AdWords. Ak do vyhľadávacieho  riadku napíšete AdWords, ponúkne vám stránku, cez ktorú sa môžete prihlásiť do služby cez svoj google účet. Tam si vyberiete sekciu Nástroje a analýza a v nej Plánovač kľúčových slov:

Reklama na internete: AdWords

Reklama na internete: AdWords

 

 

Plánovač je nástoj, ktorý má v prvom radí slúžiť pri plánovaní reklamných kampaní cez kľúčové slová vo vyhľadávači Google, teda pri platenej reklame na cez spoločnosť Google. To, o čo ide mne v tejto chvíli je ukázať vám, že tento plánovač vám môže pomôcť pri výbere správnych slov a nastavení pre obsah vašej web stránky. Pretože kľúčové slová sú tými nitkami, ktoré privedú potenciálnych zákazníkov na vašu stránku a pokiaľ nepoužijete tie, ktoré ľudia najviac vyhľadávajú, pripravujete sa o príležitosť získať maximálny marketingový efekt.

Plánovač vám umožní:

  • získať napr. mesačný objem vyhľadávaní vami zadaných slov (t.j. koľko krát bolo v danom období slovo zadané do vyhľadávača)
  • hľadanie nových nápadov na kľúčové slová podľa vami zadaných parametrov: zistíte, ako inak alebo čo ešte ľudia hľadali so vzťahom k vami zadaným kľúčovým slovám
  • získať objem vyhľadávania pre zoznam kľúčových: vytvoríte si všetky varianty, ktoré vás napadnú a jedným klikom zistíte, či sú alebo nie sú vyhľadávané a ako často

Plánovač vám pomôže nájsť nie len kľúčové slová ale aj ich zaradenie do reklamných skupín.

Poznámka: V niektorých prípadoch to môže byť dôležité, nakoľko ako napr. ponúkate „rodinné apartmány“, môže sa jednať o ponuku nehnuteľností ale i o ponuku zájazdu k moru. Ak je vašim biznisom cestovná kancelária tak vyberiete reklamnú skupinu Cestovanie a turistika a vyhnete sa tým zbytočnému zobrazovaniu vašich reklám v prípadoch, keď ľudia hľadajú rodinný apartmán ako investíciu do nehnuteľnosti.

Slová zadávate do plánovača tak, že jednotlivé slová a slovné spojenia jednoducho oddeľujete čiarkou. Inou možnosťou je nahrať súbor s existujúcim zoznamom slov vo formáte napr. CSV. Google vám to ponúkne odhad priemerných počtov vyhľadávania daného slova/slov za obdobie jedného mesiaca. To vám umožní zistiť:

  • či ľudia vôbec vami zadané slová vyhľadávajú a ak áno
  • v akom objeme (= počet: ide o odhad na základe štatistík Google s predošlých období)
  • aká je konkurencia pri danom slove (teda koľko inzerentov má záujem o reklamu pri tomto slove/slovách)
Reklama na internete: AdWords

Reklama na internete: AdWords

 

 

Ako vidno na príklade, počet hľadaní slova „rodinné apartmány“ je pomerne nízky – 10 hľadaní za mesiac, pri strednej konkurencii. To znamená. že Google neeviduje veľa záujemcov o platenú reklamu v spojení so slovami „rodinné apartmány“. Preto som požiadal plánovač, aby navrhol vlastné nápady na kľúčové slová, ktoré súvisia s témou „apartmány“ a dopadlo to nasledovne (neúplný zoznam):

Reklama na internete: AdWords

Reklama na internete: AdWords

 

 

Ak by som bol majiteľom cestovnej kancelárie, ktorá robí aj Chorvátsko, boli by pre mňa zaujímavé tieto poznatky:

  1.  najviac vyhľadávané spojenia sú „ubytovanie“, “ubytovanie na Slovensku „ubytovanie Chorvátsko“. Toto sú teda slová, ktoré ľudí môžu priviesť k mojej ponuke apartmánov v Chorvátsku oveľa častejšie, ako keď budem používať iba slová „rodinné apartmány“.
  2. zacielením sa na tieto tri slovné spojenia mám šancu zasiahnuť mesačne cca 10 tisíc hľadaní, i keď konkurencia je pomerne vysoká. To znamená, že firiem, ktoré sa snažia predať svoje zájazdy cez tieto kľúčové slová je pomerne veľa. Ale aj s tým sa dá niečo robiť.
  3. z časového grafu vyplýva, že konkurencia sa aktivizuje najmú v období máj – júl

 

Čo môžete urobiť na svojej web stránke, aby bola vaša reklama na internete účinná:

  • pri popise svojich produktov a služieb na stránke budem používať tie slovné spojenia, ktoré sú najviac vyhľadávané
  • riaďte sa pritom pravidlami SEO (nájdete ich na internete alebo požiadajte o služby špecialistov)
  • prepojte vašu stránku so sociálnymi sieťami ako Facebook, Google+ (v prípade cestovky napr. aj Pinterest)

Ak sa vám bude zdať, že práca s AdWords je na vás príliš zložitá ale  napriek tomu chcete z vašej web stránky a internetového marketingu dostať maximum, môžete sa kedykoľvek obrátiť na našich špecialistov cez kontakt na našej web stránke. Vaša reklama na internete naberie úplne iný rozmer, za to vám ručíme.