Sociálne siete prinášajú z marketingového pohľadu 3 hlavné benefity: 1. šírenie obsahu zdarma, pričom toto zdieľanie má charakter osobného odporúčania (engagement), 2. umožňujú bezprostrednú komunikáciu s publikom a rýchlu odozvu, 3. majú vlastný (pomerne lacný) inzertný systém.

Ak sledujete dianie v oblasti online marketingu viete, že úloha firemnej web stránky sa mení z jednoduchej internetovej vizitky firmy na komunikačný a obsahový web portál, ktorý (podobne ako tie spravodajské) má za úlohu pravidelne poskytovať zaujímavé informácie čo najširšiemu publiku.

Základnou a nie jednoduchou úlohou je vytvoriť a pravidelne vytvárať obsah, ktorým vaša web stránka osloví svojich nových i vracajúcich sa zákazníkov. Rovnako dôležité však je aj to, aby sa tento obsah dostal k publiku, oslovil ho a podnietil prijať (a následne kúpiť) vaše produkty.

Dôvodom, prečo dnes môže byť ktokoľvek (aj firmy) vydavateľom a šíriteľom obsahu je to, že je tu internet a že je zadarmo. Spôsoby, ako využiť neplatené alebo lacné formy šírenia obsahu a priviesť ľudí na vaše web stránky sú v zásade tri:

  1. Google a jeho vyhľadávač
  2. Sociálne siete, verejné fóra, blogy a pod.
  3. Vybudované povedomie – teda ľudia sa sami aktívne vracajú na vaše stránky, aby sa dozvedeli nové informácie (npar. majú vašu stránku v záložkách)

Aj tieto tri spôsoby sa dajú podporiť platenou formou, ktorá je lacnejšia a vo väčšine prípadov aj efektívnejšia ako klasická reklama, pretože tá nevyužíva obsah. A odpovedzme si pravdivo, kto dnes chce vidieť reklamu radšej ako článok, video, obrázky a pod. – teda obsah?

Sociálne siete sú teda jednou z hlavných príležitostí, ako nechať ľudí, aby nachádzali a šírili váš firemný obsah (zadarmo). Na to, aby to takto fungovalo je treba vedieť, ako to robiť – o tom je content marketing. Navyše zdieľanie na sieti má osobný charakter – priatelia odporúčajú priateľom. Je tam niečo z toho, čo robíme v reálnom živote, keď sa pýtame priateľov a známych, či nepoznajú dobrého zubára alebo ktorá firmy im menila okná v byte.

Ak máte k dispozícii rozpočet na inzerciu, nie je lepšia cesta, ako inzerovať na sociálnej sieti. Prečo? Lebo môžete inzerovať:

  • reálny obsah, ktorý na sieti zdieľate (možno si poviete, veď to môžem aj cez PR … ALE – PR článok je umiestnený na cudzom médiu, nie na vašej stránke, tak načo „hnojiť cudzie pole za svoje peniaze“?)
  • ten „najchytľavejší“ obsah: ak napr. publikujete 5 článkov na Facebooku alebo LinkedIn, po nejakej dobe vidíte, koľko ľudí na ne kliklo, alebo ich zdieľalo. Niektorým článkom sa bude dariť horšie, iným lepšie a niektorým výborne. Do inzertného balíka môžete zaradiť iba tie overené, ktoré majú „share“ potenciál a zvýšiť tak efektívnosť inzercie.

Dnes má stránku na Facebooku takmer každá firma. Je to taká povinná jazda ale často krát ani nie je jasné, na čo presne by mala stránka slúžiť a ako ju využiť v rámci svojho marketingu. „Je to zadarmo“ ja si jedené zrejmé plus. Využite naše znalosti a skúsenosti a zverte vaše sociálne siete do našich rúk. Prinesie vám to nie len nových zákazníkov, ale vás to naučíme aj robiť.